Vain Glory Opera - Tryggves RPG
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vain Glory Opera - Tryggves RPG

Version 3.1
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Magi.

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Magi. Empty
InläggRubrik: Magi.   Magi. Icon_minitimetis nov 13, 2007 10:21 pm

Från början ville jag inte ha med magi, men Franz Frontline lyckades övertala mig till slut. Fast den första som skapar en über-magiker of doom +5 får kicken.

Magi finns bara i väldigt liten skala, men kan vara väldigt användbart i rätt situation. Era karaktärer kan använda det på följande sätt:

Elemental magi – Lek med eld, is, elektricitet eller vatten. Ingen kan använda elemental magi regelrätt offensivt, men man kan kompletera sina vanliga anfall med magi. Det betyder inte att du kan skujta ispilar á la Diablo 2 eller liknande, även fast du fortfarande kan tända eld på pilar innan du skjuter iväg dem. Fast inga regelrätta magiker är tillåtna, då det inte längre finns sådana.

Eldmagi är vanligast. Man kan skapa småeldar vart som helst, så länge materialet är brännbart, värma luften omkring sig eller på valfri plats och liknande. Det flesta kan i alla fall skapa glöd för att starta brasor med, men kraftigare eldar är oerhört sällsynt.

Kylmagi funkar på precis samma sätt. Man kan även framkalla små kvantiteter med färskvatten, om än bara precis nog åt en person.

Blixtmagi, som den är känd i spelvärlden, är mer komplicerad. Egentligen har den mer med magnetism att göra, däremot. Slänga blixtar omkring sig går inte, inte heller kan man framkalla blixtar från klar himmel. Däremot kan man vid kontakt skicka ut småstötar. Även en ganska limiterad form av telekenesi och småskaliga sköldar kan användas.
Man kan även leka runt med kompasser och liknande apparater.

Detta är all magi som finns, såvida inte jag säger annat. Bara jag får guda-spela som det står i reglerna. Och gör det inte det så har jag glömt det, och kommer rätta till det snarast. Det finns folk som studerar det hela, så jag kommer kanske introducera fler sätt senare.

Minns dock att magi är svårt, uttröttande och inte i närheten tillräckligt för att ensam vinna en fight. Det krävs flera års studier för att kunna använda ens de grundläggande teknikerna.

Diskuteras endast i denna tråd.


Senast ändrad av Edward T.H Knarrenheinz den mån maj 05, 2008 4:29 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Magi. Empty
InläggRubrik: Sv: Magi.   Magi. Icon_minitimeons nov 14, 2007 1:31 am

hur fan ska jag lyckas få det här att stämma in på min karaktär nu då Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Magi. Empty
InläggRubrik: Sv: Magi.   Magi. Icon_minitimeons nov 14, 2007 1:41 am

Du får slå på honom tills han gör som du säger Laughing

NP: Iron Maiden - Paschendale
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

Magi. Empty
InläggRubrik: Sv: Magi.   Magi. Icon_minitimetis nov 27, 2007 6:09 pm

Crying or Very sad *river allt hår från huvudet* Gah! jag som vill bli som blixt guden Tor!!! Crying or Very sad


pirat (Skämt) pirat

Hmm ganska bra begränsing ska fundera om jag inte kan integrera lite eld eller elektricitet i min karaktär
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Magi. Empty
InläggRubrik: Sv: Magi.   Magi. Icon_minitimetis nov 27, 2007 7:33 pm

Bara jag som får Guda-spela Wink
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

Magi. Empty
InläggRubrik: Sv: Magi.   Magi. Icon_minitimeons nov 28, 2007 6:03 pm

hade tänkt något roligt typ elektriska stötar från mina vapen som gör att typ armen domnar bort Twisted Evil annars så blir det något annat smått eller gott Exclamation Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Magi. Empty
InläggRubrik: Sv: Magi.   Magi. Icon_minitimefre nov 30, 2007 12:59 am

Inga kraftiga stötar. Att få en lem att domna är för överdrivet kraftigt samt att du inte kan skicka dem via ett vapen. Om du inte accepterar att din egen karaktär blir precis lika bortdomnad.

Vader - They Live
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Magi. Empty
InläggRubrik: Sv: Magi.   Magi. Icon_minitimemån jun 16, 2008 7:31 pm

Magi är bara för sådanna som inte kan slås endå!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Magi. Empty
InläggRubrik: Sv: Magi.   Magi. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Magi.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Vain Glory Opera - Tryggves RPG :: #1 :: Introduktion :: Bakgrund och karaktärsmall-
Hoppa till: