Vain Glory Opera - Tryggves RPG
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vain Glory Opera - Tryggves RPG

Version 3.1
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Celes Awyirn

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimemån maj 05, 2008 3:33 pm

Här skulle det stå något. Men det gör det inte... Jag är skurko, du är flamer..


Senast ändrad av Cabal den sön maj 11, 2008 3:23 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Gin
Bandit
Bandit
Gin


Antal inlägg : 10
Age : 37
Location : Sweden
Registration date : 08-04-15

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimemån maj 05, 2008 3:34 pm

SATAN! Missade att det inte var min inloggning...


Förlåt mig, men det är min karaktär :S Sad Ledsen Joel!
Till överst på sidan Gå ner
http://cursedgin.proboards55.com/
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimemån maj 05, 2008 10:35 pm

Några saker, bara.
Språket är jävligt förvirrande på sina ställen. Stadslinjer? Stängd historia? Lärde sig en bra alv? Raserande marknads hälle?
Ändra portabla myntförvaringar till plånbok. Så bakom är de inte Razz
Åtminstone lite info om Utax.
Flytta infon om markeringarna från biografi till utseende.
Ändra helare och medecinmän till läkare. Helare och medecinmän finns det inga.
Ändra ståtlig polismästare till en rebellisk greve eller hertig från trakten som brände byn för att han/hon ansåg att de var hedningar eller bara för att de fanns i vägen. Hade det funnits åsikter om svartkonster etc så hade jag nämnt det tidigare.
Flytta samman allting under biografi till en paragraf och skippa ellipserna (...).
Tjuvskytte finns det inte. Adeln har inte ensamrätt på djuren. Jag kan köpa att hon levt på småvilt och snatteri, men då ska det synas på henne också.
Ändra tron. Hon hade ingen orsak att vänta sig att gudarna skulle lägga sig i hennes liv på något sätt.
Skippa de lila slingorna. De har samma naturliga hårfärger som oss. Hoppa också över blodet. Om du inte går med på att hon aldrig har tvättat håret vill säga.
Jag kan köpa hennes kroppsbygnad, men ändra pilbåge till kortbåge.
Martyr är någon som dör för sina åsikter. Ändra.
Gör personlighet lite mer förståeligt, i brist på bättre ord.
Ändra på magiker. Det krävs flera års studier och är för ansträngande.
Skippa armborstet. Det finns inte den 13 åring i världen som kan spänna ett sådant.

Exempel paragrafen förstår jag inte riktigt. Är det en soldat som hinner upp henne? Vad är det för tjänst han pratar om? Notera att jag inte köper att det är något övernaturligt av något slag. En sista sak, nu bara. Ellips missbruket och formateringen. Ingenstans där du använder ellipser är de på rätt sätt. Ellipser används när någon talar och sakta slutar tala. Om någon blir avbruten används - istället. Ny rad endast där när någon ny pratar, så din exempel paragraf ska bestå av två stycken. Skilj dem åt mellan där Celes talar första gången och där mannen svarar. Ersätt alla ellipser med punkter och fixa formateringen. Jag vill helst slippa båda när du rollspelar, nämligen. Det blir jobbigt att läsa.

Hoppas jag inte skrämde bort dig Razz
Till överst på sidan Gå ner
Gin
Bandit
Bandit
Gin


Antal inlägg : 10
Age : 37
Location : Sweden
Registration date : 08-04-15

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimetis maj 06, 2008 12:37 am

Nja det gjorde du inte.

Jag blev dock lite o motiverad för tillfället men det skall väl ordnas upp Smile

Ändrar det någon dag framöver. Tack för ditt överseende
Till överst på sidan Gå ner
http://cursedgin.proboards55.com/
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimetis maj 06, 2008 1:02 am

Du är inte den enda som vart tvungen att ändra från utkastet, fråga Joel får du se Razz
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimetis maj 06, 2008 11:13 pm

Haha! det hät komm ju som en shock! affraid
Haha! men det ska vi årdna upp Very Happy
Spara din text michel, så kan jag radera det när du säger till!

Mad Bara för att jag var tvungen att ändra möäst av oss alla! Du tror att du är så farao får XD
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimetis maj 06, 2008 11:36 pm

Jag är Forum-Hitler och stolt Razz
Till överst på sidan Gå ner
Gin
Bandit
Bandit
Gin


Antal inlägg : 10
Age : 37
Location : Sweden
Registration date : 08-04-15

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimeons maj 07, 2008 4:19 pm

((OoT: Ah ja, alltså ska edita ngn dag framöver... Hahah Joel Nu kan du ta bort inlägget, men inte Topic Razz Om det är possible dvs Smile annars fixars sig väl det ändå? ))

Namn – Celes. Awyirn.

Kön – Tjej.

Ålder – 13.

Ras – Alv.

Hemort – En liten Alv ort i en skog tillhörande Utax stadslinjer.

Biografi – Som liten tjej växte hon up i skogen tillhörande Utax Stadslinjer och lärde sig bli en bra Alv och djupt troende i Guda tron.
Som liten 7 åring började hennes markering skarpt anpassa sig till hennes ansikte och följer öronen ner till kindbens markerande samt höger axel har en spiral markering. Hennes efternamn är en aning känd då hennes familj har ett fint rykte som bra helare och medecin män...

Hon kom dock att bli en duktig jägare vid 12 års åldern då en mycket vakcer och väl gjord pilbåge anpassad hennes storlek tillgavs hennes, dock en lång väg ifrån proffessionell jägare fick hon följa med på jakterna byn höll varannan vecka. Dock så en dag så kom en ståtlig polismästare (snarlikt mer av en riktig skurk) ifrån de inre stads delarna av Utax och brände byn i sitt eget namn, påstående att denne by låg bakom hykleri och svartkonst...

Celes var en av de få överlevande som lyckats fly...
Ett halv år efter detta försörjer sig hon på att sno och på tjuvskytte i ett raserande marknads hälle i staden...
En kväll lockas hon dock till hamns, som om en röst tilltalat henne något mycket specefikt...

Tro – En djupt troende med en form av förstörd syn av Gudarnas barmhertighet då hennes familj och vänner brändes eller blev huggna till döds...

Höjd – Hela 1.56 m.

Vikt – Runt 52 kilo.

Hår – Ett långt ljust slingrande blont hår med mörka lila slingor och med hårtoppar doppat in blodet av sin egna familj och i torkat i håret så att det ej går att sköljas bort.

Kroppsbyggnad – Tanig men väldigt snabb och smidig och tillräckligt stark för att spänna sin pilbåge utan problem.

Utseende – Ett ärr som går ner längs vänstra skulderblad och delvis på ryggen sen hennes flykt ifrån den blodige martyr som slaktade hennes by.

Personlighet – En rätt stängd historia vilar inom henne och kan få henne att verka svår att tala med, men kan ibland öppna sig till nya vänner, dock en väldigt varsam personlighet och som sagt en aning tillbaka dragen med tilltro.

Magiker: Ja, kan skapa små gnistor till att tända eld på torra kvistar och gräs, kan även användas till att snabbt blända folk på nära håll i en halv sekund med samband till försvar eller stöld.

Yrke – I huvudsak en Jägare, dock en tjuv.

Vapenpreferens – En kniv, lätta pilbågar eller armborst.

Stridsduglighet – Smidig och inte särskilt skiglig på när håll men dock bra på att undvika svingande svärd eller spjut. Dock en skicklig skytt men en träff procents säkerhet på 80-85% på 100 meters avstånd.

Andra talanger – Att plocka människor och alvers portabla mynt förvaringar har sen början varigt en naturbegåvad talang hos Celes och att smita undan allt från svingande svärd så väl som för stadens vakter har hon dock lyckats bra med vid sälsynta inbrott och hassardspels fuskande som också är ett par medelmåttiga talanger hon har.


--------------------------------------------------------------

Celes springer igenom de dunkla skuggorna kastade av månens sken igenom trädens vida toppar, hon måste forstätta springa genom den taskiga och sällan använda stigen för att undkomma soldaterna som allt mer närmar sig med springande steg...

Plötsligt som ett hård smäll faller hon in i en buske då någon tagit fast i hennes arm, "Vem är d..." försöker Celes fråga då en man håller för hennes mun...

"Jag är din räddning... Dock för en tjänst..." viskar en ondsint röst i hennes öra då Celes trots det försöker kämpa sig loss och skrika på hjälp...

Men han tvingar ner hon i gräset och lindar en tygbit runt hennes hals och mun så att hon inte skall kunna prata och utför sitt fruktansvärda dåd...
Dock, som han lovat, får hon gå fri, fortfarande med kaveln på munnen och fast bundna handleder börjar hon gå... Och så plötsligt hugger det till i skulderbladet och ända ner till ryggen...
Hon känner hur ont det gör och faller hårt till marken.
--------------------------------------------------------



Okompleterad.
Till överst på sidan Gå ner
http://cursedgin.proboards55.com/
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitimeons maj 07, 2008 10:58 pm

Gin skrev:

En kväll lockas hon dock till hamns, som om en röst tilltalat henne något mycket specefikt...

Okompleterad.

Det finns inga skogar vid havet. Ändra skogar till berg så funkar det.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Celes Awyirn Empty
InläggRubrik: Sv: Celes Awyirn   Celes Awyirn Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Celes Awyirn
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Vain Glory Opera - Tryggves RPG :: #1 :: Introduktion :: Nya karaktärer-
Hoppa till: