Vain Glory Opera - Tryggves RPG
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vain Glory Opera - Tryggves RPG

Version 3.1
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 jakten på det första låset.

Gå ner 
5 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimelör maj 31, 2008 3:48 pm

efter att alla kommit överens om att mötas inne på värdshuset vid soluppgången nästa dag, så satt melek tyst och väntade på sina färdkamrater.
han var övertygad om att han bara var först eftersom att elnor hade väckt honom med en oförståelig kraxande sång.

-It will be
It will be your nightmare
You will fear now
For your life.

melek blängde surt på papegojan som förnöjt satte i sig nötter från en liten skål. den verkade nästan stolt för att dess ägare var uppe först av alla.

melek doppade sitt bröd i fisksoppan han beställt till frukost och tog en långsam tugga. de andra borde vara här snart. de flesta av dom verkade vara punktliga och ganska precisa i sitt sätt. med vissa uppenbara undantag.
han tänkte på zerrtos och log och skakade lätt på huvudet.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimelör maj 31, 2008 6:23 pm

Selene damp ned i stolen bredvid Melek med en högljudd suck. Hennes huvud bultade och några större minnen av den förgående natten och kvällen hade hon inte.

"Varför gick jag med på det här?" muttrade hon argt. "Du har inte sett till resten än?" frågade hon och vände sig mot Melek.
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimelör maj 31, 2008 6:26 pm

"näpp... inte en enda av dom." svarade melek trött.

"jag hade väntat mig att cetan skulle komma hit först, den viktigpettern."

han tog en tugga bröd till.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimelör maj 31, 2008 6:33 pm

"Den, ja," muttrade Selene irriterat. "Sitta och stirra in i elden hela kvällen." Hon vinkade åt en av kyparna vid baren. Så här tidigt var det bara en person till, en luggsliten och fetlagd man i ett hörn, som var vaken. "Vatten," sade hon när kyparen kommit till bordet. Han försvann och kom tillbaka med ett halvrent glas.

"Fem kopparmynt," sade kyparen och höll ut handen. Selene betalade och drack djupt ur glaset. Efter att ha druckit halva grinade hon illa och satte ned det. "Minns du någonting om igår?"

(Fan vad jag borde plugga egentligen >.<)


Senast ändrad av Edward T.H Knarrenheinz den tis jun 10, 2008 6:52 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimelör maj 31, 2008 6:36 pm

"tja jag minns vårt uppdrag. det är allt jag behöver minnas." svarade melek.
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimelör maj 31, 2008 7:13 pm

(men jag vill inte använda min fantasi ju bounce )

Gloria går in i värdshuset, pigg o glad som en lärka och ser Melek och Selene. Hon går fram till bordet och hälsar på dom medans hon sätter sig ner.

"Hejsan hejsan fyllesvin" flinar hon åt Selene, "har inte dom andra synts till än?" frågar hon Melek

(nöjd nu ditt fluffiga får? tongue )
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimesön jun 01, 2008 10:02 am

Cetan kommer in genom dörren. Han gäspar stort och ser att andra än honom är här redan. "Hmm verkar som min ide att ses här nu inte var så pjåkig för prinsessan" tänkte Cetan och smålog medans han gick över till bordet.

"Så fått någon sömn?" frågade han medans han slog sig ner vid bordet och beställde vatten och bröd av servitrisen och betalade för maten.
Han gäspade stort och tog en bit av brödet medans han såg på dom andra.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimesön jun 01, 2008 11:26 pm

Selene blängde argt på Cetan och gav honom en ohyfsad gest med ena handen och svepte det sista av vattnet. Sedan tittade hon åt Glorias håll med ett snett leende och ryckte på axlarna.

"Sist jag var hemma kallade Far mig för svampen," log hon. "Inte mitt fel att sprit är så gott. Visst saknar vi bara han som pissade i ölstopet?"
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimesön jun 01, 2008 11:29 pm

"vatten och bröd?" Sa Zertos och klev ut från dasset med nöjd min. "föresten så ligger tarmarna kvar under bordet, säker på att du inte vill ha?".

Han stampade fram till bordet.
Vid bordet stog en stol som var extra stor.
"va behändigt!" tänkte zertos och glode på bartendern som små log åt honom.

Bara därför så satte han sig på en liten stol, som genast såg sina sista sekunder.

Bartendern blundade samma sekund som ett knakande ljud spreds genom rummet.
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimemån jun 02, 2008 9:18 pm

Cetan ignorerade Selenes arga uppsyn och smålog åt Zertos fasoner.

"En fråga när nu så många samlat sig här, är det bara jag som känner till trakterna runt Tuna?" frågade Cetan och tog en klunk vatten.
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimemån jun 02, 2008 9:22 pm

"hah, jo det önskar du va?" svarade melek med ett nästan förolämpat ansiktsuttryck. "jag har gömt, ehhh, varor, i trakterna runt den här pirathålan i flera herrans år. jag kan området runt här rätt bra."

han rättade till sin hatt en aning och strök elnor över ryggen.
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimemån jun 02, 2008 10:42 pm

"Skönt att höra eftersom vissa damer här inte gillar när jag leder våran fina skara." Svarade Cetan och log mot Melek.

"Det är inte riktigt mig att vara den som är ledaren för den delen, Jag blir lätt ogillad" Fortsatte Cetan och vände sig nu till gruppen för att fortsätta lyssna på förberedelserna inför resan innåt land.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetis jun 03, 2008 12:52 am

"Jag kan skogen som min egen ficka," sade Selene. "Har praktiskt tagit bott i dem i flera månader." Hon viftade fram en kypare och beställde en till vatten. "Ruinerna i fråga ligger någon dagsresa inåt land härifrån. Jag var själv där för bara en två veckor sedan." Hon snörpte på munnen och tittade tankfullt in i glöden i eldstaden. "Det är stora ruiner och katakomberna är inte heller mycket bättre."
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetis jun 03, 2008 9:53 am

"Hmm då skulle du nog veta mer om områdena än jag eftersom jag aldrig varit där själv, Jag sköter mest skyddsjobb för affärsmännen som tar landsvägarna eller att jobba åt särskilda båtar." Sa Cetan medans han log brett åt Selene


Senast ändrad av Meterios den tis jun 03, 2008 4:52 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetis jun 03, 2008 3:15 pm

Selene flinade till och tog en klunk vatten. "Folket från trakten pratar högt och brett om spöken. Det var till och med någon kärring som försökte pracka på mig oregano och basilika." Hon småskrattade för sig själv. "Skrek om onda andar och allt möjligt."

(notera att dem som försöker sig på något övernaturligt utan att fråga mig först kommer få ett irriterat PM och sin post ändrad eller raderad. Att karaktären har haft inbillningar av övernaturliga saker är fullt acceptabelt men då får det inte vara mer.)
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetis jun 03, 2008 3:19 pm

"hahahahaha!" skrattade melek när selene nämnde kärringen. "spöken, jo min stjärt!"

han torkade en liten glädjetår ur ögat.

"de där spöken är smugglare och pirater som skyddar sina byten genom att gömma sig i buskarna och skrika. det bästa sättet att skydda sig från dom är det här." sade hen med överdriven belåtenhet och lade fram sin krutpistol på bordet.
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetis jun 03, 2008 4:55 pm

Cetan åt upp hela bröd biten "Även fast jag förstår att du kan skratta åt dom så har nästan alla rykten ett korn sanning i sig så vi måste vara beredda på allt." sa Cetan och tog en stor klunk vatten.
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetis jun 03, 2008 4:58 pm

(tänk på grammatiken barn, vi gillar inte att rätta tongue )

"jodå" svarade melek. "faror finns det nog gott om. jag sade aldrig att smugglare och pirater är speciellt fridfulla."
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetis jun 03, 2008 5:40 pm

(jag har en extrem jäkla idétorka... jag kommer inte på ett skit om vad Gloria ska säga eller hitta på)
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetis jun 03, 2008 11:19 pm

Cetan tittade på krutpsitolen "Jag tycker att svärd är mer pålitliga än sånna där saker, mera säkert att dom kommer att skada dig än dina fiender" säger Cetan med lite ironi i rösten och log

"Det är i sånna fall som vi behöver en bra läkare" tillade Cetan och blinkade åt Gloria.
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimeons jun 04, 2008 12:44 am

"bah, så farligt e det inte." muttrade melek. "använd ett par läderhandskar så kommer du oftast undan med lätta brännskador."

han plockade upp pistolen igen.

"den är kraftigare än det mesta här i vår värld."
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimeons jun 04, 2008 1:49 pm

"Hehe jag håller mig fortfarande till något mer pålitligare" sa Cetan och klappade katanan som hängde i hans bälte. "Det är ju ingen idé att bli skadad av vapnet man försöker använda fast ifall den funkar bra så är det ett bra vapen det kan jag hålla med om" la Cetan till och log.
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimeons jun 04, 2008 3:03 pm

"Onda andar och krutvapen, opålitliga saker" mutrade Zertos, och sneglade först på selene och sedan på krutpuffran.

"Jag håller mig heller till dom hära" sa han och höll upp händerna.

"Hur länge ska vi vara kvar här? jag behöver gå ut och jaga något!" Gnälde han.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimeons jun 04, 2008 8:34 pm

(BUSSCHAFFÖRER SKA DÖ EN ÄCKLIG, HÅRD OCH BRUTAL DÖD Mad Mad Mad Mad Mad Mad )

Selene slet loss blicken från elden, nickade medhållande och klappade på armborstet som satt på ryggen.

"För opålitliga," sade hon med avsmak. "Jag har sett flera sådana pistoler spränga bort alla fingrar på en hand, läderhandskar eller ej."

(vidd närmare eftertanken ska allt dö. Men speciellt sådana jävla BUSSCHAFFÖRER!!!!!! Mad)
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitimetor jun 05, 2008 12:20 am

(Busschaufförer 'är' äckliga och jävliga)

"Jag vet inte vad ni vill men jag vill i alla fall börja leta efter låsen, annars kan jag lika gärna gå tillbaka till min affär."

Hon sneglar på Selene med en intressant blick


Senast ändrad av Alarik den tor jun 05, 2008 1:08 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





jakten på det första låset. Empty
InläggRubrik: Sv: jakten på det första låset.   jakten på det första låset. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
jakten på det första låset.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Vain Glory Opera - Tryggves RPG :: Spelvärld #1 :: Sharon Havet. :: Tuna-
Hoppa till: