Vain Glory Opera - Tryggves RPG
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vain Glory Opera - Tryggves RPG

Version 3.1
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Ramcke-Skogen

Gå ner 
5 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimemån jun 09, 2008 1:25 am

Selene justerade greppet på armborstet och suckade nöjt. Äntligen ute från den förbannade staden. Hon såg sig omkring i den täta skogen, som tycktes glöda i den nedåtgående solens strålar, och slängde en blick över hennes axel. Bara Zertos kunde hålla jämna steg med henne, de andra var flera meter bakom.

Ruinerna var gigantiska. Trots dess nedgånga yttre kunde man tydligt se hur mäktigt fortet än gång hade varit. Murarna var högre än flera män staplade på varandra och kanonluckorna gapade stora som tunnor. Men nu var stenen vittrad och täckt med mossa och tjocka klängväxter.

"Välkommen, mina vänner, till Heimans Stjärnfort," ropade hon och vände sig till eftersläntrarna.

(Stjärnfort, också kallade trace italienne, är ett sådant här http://en.wikipedia.org/wiki/Trace_italienne . Nu fick ni lära er lite historia också.)
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimemån jun 09, 2008 5:48 pm

"Du tog dig fram genom skogen duktigt Selene, jag visste inte att kvinnor kunde vara så duktiga löpare." sa han men stannade plötsligt upp..

"Det var mig en syn!" Sa Zertos och såg sig omkring. Någon liknande byggnad hade han aldrig sett förut. Zertos beskådade länge Stjärnfortet.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimemån jun 09, 2008 8:43 pm

"Jag var två steg framför dig hela tiden," fnös Selene irriterat och gav honom en trött blick.

(Vart fan är resten? Razz)
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimemån jun 09, 2008 10:03 pm

"Hehehehehe" Det var lustigt med personer som blev sur när man gav dom komplimanger.

"hon tror nog att jag försöker smöra för henne" Tänkte han för sig själv.

Men så märkte han märkena på backen. Han hukade sig ner och tog en närmare titt på märkena.

"jag tror något har varit här före oss.." Sa han med låg ton till dom andra.

"Dom här fotspårena är gammla, det är svårt att avgöra om det är ett djur eller humanoid"
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetis jun 10, 2008 1:00 am

melek högg surt sönder några blad som var i hans väg och muttrade om blöta växter och ociviliserade skitdjungler.

han märkte att zertos och selene hade stannat och han gick fram till dom.

"väldigt moget av den där blonde mannen att tappa bort sina förbaskade lås mitt i djungeln." meleks röst var full av irritation och utmattning.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetis jun 10, 2008 6:39 pm

Selene flinade brett åt Meleks svada. Känslan av att vara tillbaks ute i det fria var nästan berusande. Sedan hukade hon sig ned och tittade på spåren.

"Det kan vara vad som helst," sade hon och ryckte på axlarna. "Det här är en populär rastplats för jägare. Ingen poäng med att jaga upp oss för ingenting."

(Jag är allvarlig. Den som drar fram överaskningar ur arslet, vad det än handlar om, ska prata med mig FÖRST. Frågor angående fällor kasseras innan jag ens läst dem ordentligt. Förstått?)
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetis jun 10, 2008 7:56 pm

Gloria ställde sig alldeles bredvid Selene och Zertos och beundrade det stora stjärnfortet med häpen min

"Jag måste komma ut från min affär oftare, jag har aldrig sett något liknande!"


Senast ändrad av Alarik den ons jun 11, 2008 10:13 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetis jun 10, 2008 8:15 pm

"Det ser fantastiskt ut," nickade Selene. "Men det är ingenting jämnfört med utsikten från tornen." Hon flinade snett. "Jag kan visa dig senare, om du vill."
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetis jun 10, 2008 8:24 pm

"Det, min lilla svamp, får du gärna göra" sa hon med ett lätt leende på läpparna


Senast ändrad av Alarik den ons jun 11, 2008 10:12 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetis jun 10, 2008 8:59 pm

Selene log tillbaka. Det skulle bli ett intressant arbete.

"Så bra, " sade hon och lade en hand på den vittrade muren. "Enligt far min har den stått här i flera hundra år." Hon slängde en blick på eftersläntrarna och fortsatte prata. "Undra varför den vart övergiven."
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetis jun 10, 2008 11:21 pm

"Hmm storslaget måste jag tillkänna ge" sa Cetan då han kommit fram till gruppen med ett beundrande ansikts uttryck medan han stirrade upp på stjärnfortet.

"Ryktena kan verkligen inte förklara hur stor ruinerna är, definitivt nånting som man måste se med egna ögon." sa han med stort leende då han tittade på Selene.

( Hemma Från Skit dåliga göteborg Sorry för att ha varit borta)
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimeons jun 11, 2008 12:54 am

Selene rynkade pannan och hukade sig ned igen. Om de inte delade på sig så skulle det ta flera dagar att söka igenom ruinerna. Hon plockade fram ett ihopvikt paper från hennes kappsäck och slätade ut det mot muren.

"Vi borde dela up oss," sade hon och höll ut pappersarket. Ritad på den var en sketch av fortet. "Jag kan allting utom katakomberna som min egen ficka. Gloria kommer med mig och resten tar den här." Hon viftade med kartan. "Vi möts i södra rustkammaren i morgonkväll?"
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimeons jun 11, 2008 9:20 am

"Dom där flatorna kan gå för sig själva!" Tänkte Zertos för sig själv. Och stirrade sedan på Melek. "om vi splitras kommer du med mig."

(jag ville bara liva upp stämmningen lite UUUUUUUUUUUUURSÄKTA mig tongue )
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimeons jun 11, 2008 10:08 pm

"Det går jag med på" svarade Gloria snabbt efter Zertos "Då slipper vi nämligen gå med dom som inte uppskattar oss kvinnor" fnyste hon medans hon gick närmare Selene för att få lite beskydd från henne, eftersom Gloria visste att hon inte skulle ha en chans mot de 3 männen om dom fick för sig nåt
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimeons jun 11, 2008 11:14 pm

Cetan rynkade pannan medans han kollade mot dom något humoristiskt fientliga grupperna.

"För att göra sökandet enklare så kan jag gå själv. Fler grupper ökar chansen att hitta låset i en sån gigantisk ruin som denna." sa Cetan medan han blickade över ruinen.
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetor jun 12, 2008 2:02 pm

"jag går som sagt gärna med zertos." svarade melek.
han visste att han inte skulle hitta nånting i den här överväxta ruinen utan någon hjälp.

"jag är en man av klass, jag hittar inte i djungeln." svarade han med en smörigt leende bugning mot selene.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimetor jun 12, 2008 10:43 pm

"Och hur hade du tänkt hitta?" frågade Selene Cetan med ett höjt ögonbryn.

(Tillbaka i Forsa \M/)
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimefre jun 13, 2008 10:22 pm

"Det är järvt av Cetan att gå på egen hand, men är det så vist?" Sa Zertos och blickade runt på samtliga.

Paranojan började krypa fram. Kunde han lita på någon?
Han visste att han kunde lita på Melek och kanske på Gloria.

Men både Cetan och Selene betede sig misstenksamt.

Cetan ville gå sin egen väg, kanske låta oss andra hitta låsen. För att sedan föråda oss. Vilket skulle bli lätt när vi går olika vägar.

Och selene.. Om hon nu kan vägen så bra, varför hade hon inte gått på egen hand?

"Nej, nej, nej" sa han och ruskade på huvudet.

"Jag får inte grubla på saker och ting, det är då det blir fel!" Tänkte han.

Men han tog sitt armborst i handen för säkerhets skull.


(Nu får ni ta det här med en nypa salt, särsilt Fåris Smile Det är bara för att krydda stämningen lite. Razz)
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimefre jun 13, 2008 10:38 pm

(Så mycket hitler är jag inte Razz att krydda trådar uppmuntras faktiskt. Om vi bara postade när det faktiskt hände viktiga saker skulle det vara skittrist ju Razz)

"Det är dumt," sade Selene korthugget. "Utan kartan eller min vägledning kommer han att gå vilse, snubbla över en rot och bryta nacken. Nej, vadå, för den delen?"
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimelör jun 14, 2008 11:33 am

"Vad gäller pirater så brukar dom ha lätt för att sätta svärdet i ryggen på folk när det gäller värdefulla saker som låsen är men jag följer nog med zertos och melek men jag vill ialla fall visa att jag inte litar på dom två ett dugg!" sa Cetan medans han kollade på paret.

Pirater är såddanna typer som värdesätter saker oftast över sina medarbetares liv om det inte gäller sin besättning vilket min rygg har ärr för att bevisa. Jag får helt enkelt vara beredd på det värsta tänkte Cetan


Senast ändrad av Meterios den sön jun 15, 2008 10:38 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimelör jun 14, 2008 4:01 pm

meleks leende utbyttes till en iskall min av förakt.

"om du nu har så mycket emot pirater så borde du flytta från tuna snabbast möjligt." sade melek kallt. "jag är inte speciellt glad i uppkäftiga ungtuppar med för stora svärd för sina ballar heller."

meleks tumme strykte hanen på hans pistol medans elnor kraxade dovt:

"I stand before the narrow mind
A victim of opinions
All has the right to judge my life
Here in the fools’ dominion"

melek spände ögonen i cetan och muttrade ohörligt.
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimelör jun 14, 2008 7:53 pm

Selene skrattade till.

"Tackar," sade hon med en sirlig nigning åt Meleks håll. "Nå, hur ska vi göra nu då?"
Till överst på sidan Gå ner
Cabal
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Cabal


Antal inlägg : 62
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimesön jun 15, 2008 2:15 am

"vi får helt enkelt försöka jobba tillsammans" sa Zeretos till alla andra.

"om vi splittar har Selene och gloria faktist kartan och klarar sig på egen hand, I stellet har vi andra varandra.
En krigare, jägare och en krut beväpnad pirat kan nog se efter varandra."

"Och jag har stöttpå djur som har värdesatt livet framför att bli mat och kläder. Det har jag mina stövlar att bevisa"

Det jällde att lungna trycket mellan varandra och försöka lungna ner sig.

Nu hade Zertos ju chans att träna sitt ledarskap lite. Inte för att han hade tänkt ta makten i samlingen eller så, men bara att öva hur man lungnar en grupp.
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimesön jun 15, 2008 3:21 am

Gloria skrattade till när hon hörde den missförstådde Zeretos
"Hahaha, det kommer ju att vara ni som har kartan lustigkurre, Selene kan ju hitta i fortet nästan som hemma och har skrivit ner det på kartan. Alltså eftersom hon kan området så får ni kartan och Selene och jag söker igenom där hon inte har varit ...katakomberna var det va?" sade hon, det sista med en liten fråga på rösten
Till överst på sidan Gå ner
Meterios
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
Meterios


Antal inlägg : 32
Age : 33
Location : Stockholm
Registration date : 07-11-01

Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitimesön jun 15, 2008 10:37 am

Cetan höll koll Melek's min och hans hand på vapnet medans samtalet fortsatte. "Jag har inte sagt att du råkar vara av den värsta sortens pirater Melek men min rygg har fått en del ärr efter just pirater som inte kunnat lita på folk dom hyrt in"
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ramcke-Skogen Empty
InläggRubrik: Sv: Ramcke-Skogen   Ramcke-Skogen Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ramcke-Skogen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Vain Glory Opera - Tryggves RPG :: Spelvärld #1 :: Sharon Havet. :: Tuna-
Hoppa till: