Vain Glory Opera - Tryggves RPG
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vain Glory Opera - Tryggves RPG

Version 3.1
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Heimans Stjärnfort.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimemån jun 23, 2008 7:14 pm

Selene tittade ut genom fönstret med ett lätt leende. Ramcke-skogen sträckte sig flera kilometer i alla väderstreck och vid horisonten kunde man ana havet. Med en huvudskakning tittade hon bort och hukade framför en stor hög med diverse bråte.

"Har du aldrig varit utanför staden förut?" frågade hon och vände huvudet mot Gloria.
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimemån jun 23, 2008 7:40 pm

"Inte mycket, när jag var liten så fick jag följa med min far på jakt ibland. Men det var längesedan och det var inte i närheten av det här fortet. Nån gång då och då så måste jag leta örter till mina salvor också men då är jag bara borta korta perioder, några timmar som högst och affären är dessutom i Turux så jag är ganska vilsen i de här trakterna."

Under några sekunder hade Gloria hela sin uppmärksamhet på Selene och glömde ducka för en utstickande planka som var i vägen.

"Aj! ...förbaskade bråte..." svor hon lite tyst
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimetis jun 24, 2008 7:41 pm

"Man måste hålla ögonen öppna," blinkade Selene och reste på sig. Med en nästan äcklad min borstade hon bort damm och smuts från armarna. "Vi kommer behöva en fackla."
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimetis jun 24, 2008 11:02 pm

"Men jag såg ju nåt som var mycket finare än bråte" kontrar hon med en liten retsam ton och ett litet flin på mungipan

"Men du har rätt, vi kommer att behöva en fackla, förmodligen fler. Jag hoppas du har elddon med dej annars så får vi leta upp mansgrisarna och se om dom har nåt ...och det har jag inte större lust med" konstaterade hon, det sistnämnda sade hon mycket lågt, som en viskning så att bara hon hörde det
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimeons jun 25, 2008 3:20 pm

"Ja, visst finns det något mycket finare än bråte i rummet?" blinkade Selene tillbaka. Hon klappade kappsäcken på ryggen och nickade. "Elddon har jag här. Får vi bara tag på någonting att tända eld på så är det kirrat sedan." Hon tittade ut genom fönstret igen. Det skulle bli mörkt om en knapp halvtimme.
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimeons jun 25, 2008 7:42 pm

Gloria höll med genom att nicka
"Tja, det finns ju bråte lite överallt så nåt brännbart finns det ju med all säkerhet. Vi kan ta plankan som slog mig" sade hon flinandes

Hon ställde sig vid fönstret och kollade ut
"Vad fint det är med solnedgångar, särskilt under den här årstiden"
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimemån jun 30, 2008 1:18 am

"Då ska du se hemma," sade Selene. Ett drömskt leende kom över hennes ansikte. "Bergen blir nästan rosa och himlen tycks glöda." Hon gäspade plötsligt djupt och sträckte sig på ett nästan kattlikt sätt. Alven hukade sig ned och krängde av sig ryggsäcken. Metodiskt började hon plocka fram elddon och filtar. "Sov du någonsin utomhus när du jagade med din far?"
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimemån jun 30, 2008 6:02 pm

"Ja det gjorde jag, nästan jämt faktiskt. Fast jag tyckte inte om när skogen var täckt av mörker så jag sov väldigt nära honom, annars så kunde jag få panik." huttrade Gloria.

"Än idag så kan jag oftast inte sova ensam i mörkret..." tillade hon

Gloria tog fram sin väska och gick igenom innehållet som bestod av diverse örter och salvor.

"Tusan! ...suck... jag har slut på örterna till mitt sömnté, nu kommer jag inte att kunna sova... och jag måste leta upp mer"
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimetis jul 01, 2008 12:35 pm

"Vill du inte sova ensam kan vi alltid ordna det," sade Selene mjukt och blinkade. "Vad är det för örter du behöver? Jag har en del med mig." Hon klappade på kappsäcken.
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimetis jul 01, 2008 11:17 pm

Med ett lättat leende på läpparna så svarade Gloria

"Jag brukar använda rosmarin, parklind, kamomill och passionsblomma. Dom örterna brukar kunna lugna nerverna tillräckligt mycket för att jag ska kunna somna."

"Om du däremot har plats över så kommer jag inte att behöva téet den här natten" sade hon spinnandes
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimeons jul 02, 2008 11:08 pm

Selene log förföriskt och klappade på de utrullade filtarna. Det enda som saknades var levande ljus, tänkte hon nöjt.

"Det finns gott om plats hos mig," spann hon tillbaka.
Till överst på sidan Gå ner
franz frontline
Admin
franz frontline


Antal inlägg : 112
Age : 34
Location : Forsa
Registration date : 07-10-28

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimetor jul 03, 2008 9:03 pm

"(OTOTOT!) jag finner detta mycket störande!!!! XDXDXDXDXDD
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimetor jul 03, 2008 10:54 pm

(gör som jag gör istället: tänk inte på att det är Får och jag som använder hjärnorna lite, fantisera ihop att det verkligen är 2 kvinnor som sitter där. då är det mycket lättare tongue lesbiska par uppskattas nämligen alltid Laughing )
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimefre jul 04, 2008 2:11 am

(Admin uppmuntrar lesbiska par)
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimesön jul 06, 2008 2:46 pm

"Så bra," log Gloria, nästan lystet, och fingrade lätt på snörningen till klänningen. I en snabb rörelse hade hon fått upp den.

(Vi kör på härifrån)


Senast ändrad av Alarik den tis jul 08, 2008 6:14 pm, ändrad totalt 3 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimemån jul 28, 2008 4:03 pm

Solen sken in genom det trasiga fönstret. Selene svor högt, skruvade ihop ögonen och borrade ned huvudet i filten. Hon avskydde att vakna.

"Gloria?" frågade hon med rosslig röst rakt ut.
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimemån jul 28, 2008 8:54 pm

"Hmmm....?" undrade Gloria mycket sömnigt
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimeons jul 30, 2008 2:12 pm

"Nu när vi vet vart artefakterna definitivt inte är, borde vi inte gå upp och leta efter dom?" Frågade Selene och gäspade djupt.
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimeons jul 30, 2008 6:00 pm

Gloria gäspade samtidigt som hon satte sig upp och sträckte ut armarna, vilket resulterade att filten åkte ner

"Jo vi borde nog det" sade hon sömnigt, "om en timme eller så" fortsatte hon och lade sig igen
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimeons aug 13, 2008 5:36 pm

Selene gäspade igen, reste på sig och sträckte kattlikt på sig. Med en nästan trumpen min drog hon på sig skjortan och damp ned i en ranglig stol.

"Jag skulle verkligen vilja ligga kvar med dig, men vi måste ju tyvärr hitta låset," sade hon. "Jag är ganska förtjust i den här världen, vet du."

(HA! Jag lever igen! Razz)
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimeons aug 13, 2008 5:56 pm

Gloria klev upp och började att klä på sig tröja och klänning
"Den här världen?" undrade hon förundrat "Finns det fler eller är det bara jag som är trög nu på morgonen?"
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimetor aug 14, 2008 1:21 pm

Selene flinade snett och kliade sig i ena ögat. Samma sak var eviga morgon...

"Mest det sistnämnda," sade hon medans hon började dra på sig byxorna. "Det är tur att jag älskar dig ändå. Hur mycket tror du egentligen på låsen?"

(Vi borde snarast möjligast starta en ny tråd där vi möts upp igen efter någon dag eller två. Vi kan fortfarande fortsätta i dessa trådar samtidigt, iof.)
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimefre aug 15, 2008 3:26 pm

Gloria flinade för sig själv och svor lite grann över sitt morgonstadie

"Jag är osäker på det faktiskt, jag har hört berättelser om dom men... jag vet inte om dom finns egentligen"

(ja jag håller med, annars så får vi "gå" omkring i de här ruinerna separerade för alltid tongue )
Till överst på sidan Gå ner
Edward T.H Knarrenheinz
Admin
Edward T.H Knarrenheinz


Antal inlägg : 150
Age : 35
Location : Sundsvall
Registration date : 07-10-24

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimemån aug 18, 2008 2:45 pm

Selene ryckte på axlarna och spände på sig svärdsbältet. Hon gjorde en sirlig bugning i riktning mot dörren.

"Ålder före skönhet," sade hon.
Till överst på sidan Gå ner
StoneFace
Illvilig Mörkerman
Illvilig Mörkerman
StoneFace


Antal inlägg : 43
Age : 36
Location : Näsviken
Registration date : 08-05-11

Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitimemån aug 18, 2008 7:23 pm

Gloria lipade mycket synligt åt Selene och gick sedan mot dörren
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Heimans Stjärnfort. Empty
InläggRubrik: Sv: Heimans Stjärnfort.   Heimans Stjärnfort. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Heimans Stjärnfort.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Vain Glory Opera - Tryggves RPG :: Spelvärld #1 :: Sharon Havet. :: Tuna-
Hoppa till: